środa, 27 grudnia 2023

Czas.

  Czas. Takie abstrakcyjne pojęcie. A jednocześnie bardzo realne, namacalne. Bo on płynie, biegnie, ucieka. Nie stoi w miejscu, nie zatrzymuje się. I nie można go cofnąć. Gdy już nadejdzie, to zaraz minie i nie powtórzy się więcej. 

Za starożytnym Heraklitem : "wszystko płynie, nie można wejść dwa razy do tej samej rzeki". A u noblistki "nic dwa razy się nie zdarza". 

Nadchodzi nowy, kolejny rok. Powinnam go witać z nadzieją. Ale pesymistka we mnie przeszkadza mi cieszyć się nadchodzącym rokiem. Chętnie zatrzymałabym się w tym miejscu, w tym czasie, gdyby to było możliwe. Nie na długo, na chwilę. Ale świat się nie zatrzyma, świat popędzi do przodu. Bo "jedyną stałą rzeczą w tym świecie jest zmiana" (znów Heraklit). No i przecież moje wnuczęta muszą rosnąć, dorosnąć  i wejść w ten świat.

Do Siego Roku dla Was! I niech każdemu spełni się to, za czym tęskni, o czym marzy, do czego dąży! 

Dobrego Nowego Roku 2024!




14 komentarzy:

  1. Anonimowy12/27/2023

    Haniu, czas bywa nieubłagany,ale i potrafi nas zaskoczyć , pogodzenie się z jego upływem to chyba recepta na spokojne życie.
    Nieustająco zdrowia życzę, bo coś mnie infekcja dopadła.
    Jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zdrowie najważniejsze. Kochanowski stale aktualny :) Nie daj się infekcji! Duzo zdrowia dla Ciebie! Pamiętasz, ja godziłam się z czasem już w poprzednim blogu. :)

      Usuń
  2. Nikt jeszcze nie zdefiniował pojęcia czasu.😃
    Spokojnego roku, Haniu!🍀

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby nam się chciało, żeby nam się mogło :) Wszystkiego najlepszego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Dziękuję i odwzajemniam, i dużo zdrowia i pogody ducha życzę!

      Usuń
  4. Najważniejszy jest dobry humor, i nie przejmowanie się drobiazgami!
    Życzę w Nowym Roku wielu fajnych wyjazdów! :-)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo Ci dziękuje Aniu! I wzajemnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spójrz na to z drugiej strony: czas płynie, więc nawet najgorsze nieszczęście też minie:)
    Udanego roku 2024.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pomyślałam o wierszu (piosence) Szymborskiej "Nic dwa razy się nie zdarza". I dziękuję!

      Usuń
  7. Mam wrażenie, że z każdym kolejnym rokiem czas biegnie jakoś szybciej:) zapewne to kwestia tego, że im bardziej lat nam przybywa, tym bardziej cenimy czas.
    Pomyślności w nadchodzącym roku życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie! Bo coraz mniej tego czasu przed nami :)

      Usuń
  8. Anonimowy1/05/2024

    Haniu dawno u Ciebie nie byłam.
    Święta i Nowy Rok spędziłam w łóżku w towarzystwie covida.
    Dochodzę do siebie powoli.
    Bądź zdrowa Haniu... bo zdrowie to fizyczne i psychiczne naprawdę jest najważniejsze.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo zdrowia Jadziu! Dziękuję, dobre życzenia są mi potrzebne :)

      Usuń