poniedziałek, 11 stycznia 2021

Migdałowe - dla Czesi

Czesia wspomniała, po moim przepisie na kokosanki,  że woli migdały. Ależ ja też! Zainspirowana przez Czesię spróbowałam zastosować przepis na kokosanki, zastępując wiórki kokosowe tartymi migdałami. 

Wyszły pyszne ciasteczka migdałowe (nie śmiem nazywać ich makaronikami, chociaż tak mówi się o ciastkach z mąki migdałowej, bez dodatków innych mąk). Nie dodawałam aromatu migdałowego, a i tak były świetne, lekko wilgotne w środku. Moim panom smakowały, mnie też.

Było ich 17 z porcji 125 g migdałów i 125 g cukru pudru (+ jedno całe jajko). Zostało tyle, ile widzicie  (te odłożyłam dla drugiego wnuka).


Na pewno powtórzę te ciasteczka. Już teraz za nimi tęsknię.

12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ależ nie ma za co :) gdyby nie Ty, to pewnie sama bym nie wpadła na pomysł. Albo nie tak prędko. Wszyscy chwalą "migdałowe".

      Usuń
  2. A ja też mogę takie ciasteczka zrobić???
    :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście. Są naprawdę bardzo proste. Migdały blanszowałam i tarłam w takiej kręconej maszynce. Potem, to już 5 minut. Smacznego!

      Usuń
  3. Wyglądają apetycznie, zima to dobry czas na takie przysmaki, dzięki za inspirację:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. kostka masła, 3 szklanki mąki, 3 łyżki kwaśnej śmietany, 4-5 żółtek, szczypta soli, cukier waniliowy, starta skórka cytryny,potłuczone płatki migdałowe i 5 dag drożdży. Zagnieść ciasto, pozostawić do wyrośnięcia na godzinę. Później rozwałkować na stolnicy na placek- 0,5 cm, wycinać ciasteczka. Ja tnę radełkiem paski 2x10 cm.Obok na talerzu mam ubite białka a na drugim zmielone migdały z brązowym grubym cukrem. Kolejno ciasteczka zanurzam wierzchnią stroną w białku, następnie w migdałowo-cukrowej posypce u układam na blaszce. Piekę 15 min. w temp. 180stopni. Przechowują się długo i im ich mniej tym lepiej smakują:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznie sie czyta:) Na pewno wypróbuję przy okazji. Dziekuję !

      Usuń
  5. Dla mnie wsxystkie chrupiace słodkości są debest!
    Pozdrawianki zimowe!☃️😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio wole mniej chrupiące ;) dziąsła protestują ;) macie śnieg? U nas nocą pada, a w dzień topnieje (bo są plusowe temperatury). Ciepłe buziaki dla Ciebie!

      Usuń
  6. Śniegu po kokardę! Dobre 20 cm leży!
    Odbuziakuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i u nas sypnęło. Teraz nie stopnieje, bo mróz w nocy (ma być) i w dzień.

      Usuń