piątek, 28 grudnia 2018

i już po...

Święta za nami. A przed nami Sylwester i całkiem Nowy Rok :) A z każdym nowym rokiem nowe oczekiwania, nadzieje i troski też (niestety). Za carskich czasów w Rosji między Świętami Bożego Narodzenia, a Jordanem (6.01.) były "swiatki" (ze starocerkiewnego - dni święte). W tym czasie przyjęte było odwiedzanie się wzajemne , czyli przyjmowanie gości i chodzenie w gości, wtedy też "pokazywano" panny na wydaniu odpowiednim narzeczonym, w towarzystwie matek, ciotek, swatek. Był to czas wolny od obowiązków służbowych, czas odpoczynku i przyjemności. I u nas w tym roku dla niektórych  też taki czas luzu można wygospodarować. Bo czy ktoś (poza handlem) naprawdę poważnie pracuje po Świętach w czwartek, piątek, przed sobotą i niedzielą, i w Sylwestra? Tak sobie dywaguję, bo dla mnie każdy dzień - niedziela (no prawie), ale wszystkie moje dzieci mają wole i raczej żadna krzywda gospodarce się nie stanie.
A moją świąteczną atmosferę podtrzymuje nadal świąteczny (nieprzesadny)  wystrój mieszkania i odwiedziny miłych gości, te co już się odbyły i te, na które jeszcze czekam (sama też w gości chodzę) :)


To zdjęcie po wyjściu gości, kiedy moja kocia mogła się w końcu w spokoju położyć na swoim ulubionym miejscu. Choinka w tym roku jest "ekologiczna". Nie, nie jest skonstruowana z gałązek, nie jest też sztuczna. To kolejny konar z dużego rosnącego świerku. W nocy prezentuje się całkiem, całkiem.


W dzień widać, że jest 'cinka', ale nam w zupełności wystarczy, a drzewo będzie rosło dalej.

Wszystkim odwiedzającym życzę wszelkiej pomyślności , dużo zdrowia i ciągle nowych wyzwań  w Nowym 2019 Roku!!!



21 komentarzy:

  1. Masz rację, Haniu - to taki spokojny , leniwy czas, kiedy delektujemy sie resztkami ze świąt, spacerujemy, czytamy...
    Przed nami jeszcze urodziny syna i spokojny Sylwester.
    Wszelkiego dobra w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to masz synka Koziorożca, jak ja :) Tylko mój styczniowy już. Pomyślności dla Was w Nowym Roku!

      Usuń
  2. I Tobie wiele radości na Nowy Rok...
    Nie zapomniałam, więc tutaj bardzo dziękuję za pamięć w przesyłce życzeniowej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dotarła, bo z naszą pocztą różnie bywa (a może nie z pocztą, tylko z niektórymi ludźmi, w zeszłym roku nie dotarła do znajomej przesyłka z kartą podarunkową, niestety). Do siego Roku Ewo!

      Usuń
  3. Przynajmniej pod koniec roku możemy zwolnić i cieszyć się z odwiedzin najbliższych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie spotkania dodają mi energii do dalszego trwania.

      Usuń
  4. boję się nadchodzącego roku. Moje dwie starsze panie (mama i Teściowa) wchodzą w 91 rok życia, coraz więcej w związku z tym obowiązków i obaw. Ale co będzie, nie wiemy i w tym urok nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Moja teściowa też w tym wieku, a mieszka sama. Wiem, że z każdym kolejnym rokiem lepiej nie będzie, ale próbuję wykrzesać z siebie trochę optymizmu . I wszystkim go życzę!

      Usuń
  5. I ja chętnie wpadłambym do Ciebie z wizytą lub ugościła Ciebie u siebie:))) W końcu nadejdzie ten czas:))) Wszystkiego co najlepsze Haniu dla Ciebie i całej Rodzinki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już to widzę oczami wyobraźni i uśmiecham się, to bardzo miła wizja :))) Do Siego !!!

      Usuń
  6. Haniu - pomyślnego Nowego Roku dla Ciebie i Twoich Najbliższych!!!
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dla Ciebie - wszystkiego, co najlepsze!

      Usuń
  7. Witaj po raz pierwszy w Nowym Roku.
    Mam nadzieję, że Tobie ten rok przyniesie wiele radości.
    Życzę więc nam, abyśmy mogły doświadczyć spełnienia składanych życzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję. I dla Ciebie - pomyślności!

      Usuń
  8. Dobrego Roku dla Ciebie i Twojej Rodziny życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Każdy kolejny rok, jak i poprzednie, to wielka niewiadoma. Wielu miłych chwil w tym Nowym Roku dla Ciebie!

      Usuń
  9. Anonimowy1/01/2019

    Witaj Haniu! Mam nadzieję ,że rozpoczęty Nowy Rok przynajmniej nie będzie gorszy.. Zdrówka Ci życzę, funduszy i pięknych podróży... Serdecznie i mocno Cię ściskam! I dziękuję za serdeczność i pamięć! :*** PS Twoja ubrana choinka jest OK! Najważniejsze ,że drzewko nadal żyje i cieszy oczy i płuca <3 Benka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko serdecznie! odezwę się niedługo :)

      Usuń
  10. Haniu Zdrówka dla Was na ten rok::)♥U mnie także już tylko choinka została::))jeszcze tydzień i rozbieramy::))Cieszę sie że już po świętach,jak dla mnie to za dużo pracy przy kuchni,bo obiadek musiał być i wszelakie smakołyki ,podaj ,wynieś pozamiataj ☺☺Męczę sie już gościną.Dlatego ,jak minęły święta ,odetchnęłam z ulgą.☺Pozdrawiam Haniu::))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wszyscy mają to szczęście, żeby mieć wolne między świętami. Z roku na rok mam coraz większe wrażenie, że ludzie nie potrafią usiedzieć w domu, jeśli nawet mają wolne. Dlatego mam co robić w tym czasie - odwiedzają nas tłumy, a ja w tym okresie jestem najbardziej zapracowana ;)
    Pomyślności w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń